tirsdag den 27. januar 2009

TDC vil sælge bredbånd, tv og telefoni i pakkeløsninger - HomeTrio

For ni måneder siden lancerede TDC musiktjenesten PLAY, som skulle være med til at flytte det ensidige fokus på pris og hastighed på det danske bredbåndsmarked til et fokus på oplevelser. Nu forsøger TDC igen at påvirke dette fokus med pakkeløsninger.

TDC har længe eksperimenteret med salg af bredbånd i kombination med andre services som tv, telefoni og mobilt bredbånd, men nu har selskabet taget skridtet fuldt ud og helt skiftet fokus på bredbåndsmarkedet.

For at brænde igennem mediestøjen har TDC markeret skiftet med en knaldtilbud på en pakkeløsning, der kombinerer 10 mbit/s bredbånd, 27 digitale tv-kanaler og et abonnement på bredbåndstelefoni til en samlet pris på 399 kr.

Hvis vi udelukkende ser på prisen, så har Telia en lignende pakkeløsning til 338 kr., men i modsætning til TDC, så har Telia en hel række oprettelsesgebyrer, overflytningsgebyrer og kortafgifter, der får prisen over 6 måneder op på 3.225 kr., hvor prisen over 6 måneder hos TDC er 3.142 kr. Over det efterfølgende halve år vil TDC til gengæld være 465 kr. dyrere end Telia.
Hvis vi i stedet kigger på produktet, så er TDC’s pakkeløsning klart bedre en Telia’s. Hvor TDC har 27 kanaler, så har Telia kun 16. Derudover er funktionerne i TDC’s digitalmodtager meget bedre end Telias. Telia's oversigt over funktioner går sætningen "Kommer senere" igen og igen. Inkluderet i TDC’s pakkeløsning er også TDC PLAY med ubegrænset musikdownload og derudover 5 GB online harddisk.

Det er to gode tilbud, men i dette tilfælde ville jeg vælge TDC. Valget er dog dit!

.

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar