Tanken er god nok. Telia vil prøve at lave abonnementer, der passer til den enkelte kundes behov. Resultatet er bare ikke så godt, da de fire abonnementer faktisk er ret svære at gennemskue og varierer på flere områder:
Max forbruget angives i GB. Selv en garvet bruger af mobilt bredbånd vil det være svært at estimere, hvor meget man har brug for. Overskrides grænsen bliver du tvunget til enten at købe et dyrere abonnement med 6 måneders binding eller leve med sølle 57-127 kbit/s resten af måneden.
Hastigheden varierer og angives i intervaller. Selv i det dyreste abonnement loves der ikke mere en 1 mbit/s.
Prisen er afhængig af, om du er Telia mobil kunde eller ej. Det er selvfølgelig en måde at skabe mersalg på, men det øger også kompleksiteten.
Normalt siger man, at man får, hvad man betaler for. Det er imidlertid svært at sige i denne sammenhæng, da Telias forsøg på at lave simple målrettede abonnementer desværre ikke lykkes. Jeg tror ikke, at disse komplekse abonnementer vil holde længe.
.
hmmm, det er jo også en god forretning bare tænk på hvor hurtigt bit's de ruller
SvarSletnæ nej jeg tror jeg holder mig til fri data da man kan blive udsat for virus og dailer's så det vil bestemt ikke være en god ide med bit forbrug hehe
Er man mere udsat for virus, hvis man køber forbrugsafregnet?
SvarSletKan folk ikke komme ind på dit forbrugsafregnet mobilt bredbånd, dermed så vil du måske hvis du får en virus, kunne få en masse "ekstra" forbrug som du ikke slev har brugt? Tror det er det der menes, med at fri data er bedre.
SvarSlet